Edebiyat, Dil ve Eğitim Araştırmaları Dergisi, akademik camianın edebiyat bilimi, dil bilimi ve eğitim bilimleri disiplinlerindeki en güncel kuramsal ve uygulamalı araştırmaları bir araya getirme misyonuyla yayın faaliyetine başlamıştır. Temel amacımız, bu üç disiplinde özgün bilgi üretimine katkıda bulunmak, disiplinlerarası etkileşimi teşvik etmek ve araştırmacılar için güvenilir, saygın ve erişilebilir bir bilimsel platform sunmaktır.
Dergimiz, edebiyatın sosyolojik, psikolojik, felsefi ve kültürel boyutlarını irdeleyen analizlerden dilin yapısı, edinimi, öğretimi ve değişimi üzerine yapılan dilbilimsel çalışmalara; eğitim süreçlerinin teorik temellerinden öğretim yöntemleri, teknoloji entegrasyonu ve eğitim politikalarına kadar geniş bir yelpazedeki nitel, nicel ve karma yöntemli araştırmaları titizlikle değerlendirerek yayımlar. Her bir makale, alanında yetkin hakemler tarafından çift kör hakemlik prensibiyle bilimsel tarafsızlık ve kaliteden ödün vermeden titizlikle incelenir. Bu süreç, yayımlanan her çalışmanın bilimsel doğruluğunu, özgünlüğünü ve literatüre katkı potansiyelini garanti altına alır.
Multidisipliner ve interdisipliner yaklaşımlara açık olan dergimiz, farklı disiplinlerin kesişim noktalarında ortaya çıkan yenilikçi araştırma konularına özel önem vermektedir. Akademisyenlerin, araştırmacıların, doktora ve yüksek lisans öğrencilerinin en yeni bilimsel bulgulara ulaşabilecekleri, kendi özgün çalışmalarını uluslararası standartlarda yayımlayabilecekleri ve bilimsel tartışma ortamına katkı sağlayabilecekleri bir mecra olmayı hedeflenmektedir. Bu sayede, edebiyatın kültürel mirası anlama ve aktarma gücünü, dilin bilişsel ve sosyal işlevlerini, eğitimin ise bireysel ve toplumsal gelişmedeki dönüştürücü rolünü bilimsel metodolojilerle derinlemesine analiz etmeyi ve bu alanlardaki bilgi birikimini ileri taşımayı amaçlamaktadır.